Kundnöjdhet & utmärkelser
Precis som många andra branscher, rör sig finansbranschen mot mer automatiserade lösningar och färre mänskliga möten. Vi är snabba på att dra nytta av den senaste tekniken, samtidigt som vi håller hårt i det personliga mötet och närheten till dig som kund. Vår rådgivning utgår alltid från dina specifika behov och vi ses på det sätt som passar dig bäst. Det tror vi är en av anledningarna till att vi har fått flera fina utmärkelser inom kundnöjdhet.
13 år med Sveriges nöjdaste kunder
Det känns fantastiskt att Söderberg & Partners Insurance Consulting har fått utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder inom förmedlarbranschen i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga undersökning. Att det dessutom sker för 13:e året i rad, känns väldigt stort.
Vi blir lika glada för varje år som vi får ett kvitto på att personligt engagemang gör skillnad. Vår viktigaste uppgift är att du som kund ska känna dig trygg med de råd som vi ger dig och vi kommer att fortsätta att sträva efter att överträffa dina förväntningar.
3 år som Sveriges främsta Private Banking-aktör
Kantar Sifo Prospera publicerar årligen en rapport som visar hur kunder betygsätter sina leverantörers prestation inom Private Banking. Vi är oerhört stolta och glada över att vi har utnämnts till Sveriges främsta Private Banking-aktör för tredje året i rad.
I den senaste rapporten är Söderberg & Partners Wealth Management placerade på första plats i listan över Sveriges främsta Private Banking-aktörer – i 7 av 13 kategorier:
Betyder oerhört mycket
0
0
0
Kundernas egna historier
Här har vi samlat några berättelser där våra kunder delar med sig av hur de har upplevt stödet från sina rådgivare, kvaliteten i våra tjänster och servicegraden.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?
Kvalitetsarbete
Inom Söderberg & Partners arbetar flera avdelningar med direkt kvalitetsarbete. De mest centrala är Intern kvalitetskontroll, Riskkontroll samt Internrevision. Söderberg & Partners kvalitetsarbete syftar till att säkerställa att vi levererar hög kvalitet till våra kunder.
Intern kvalitetskontroll
Utöver den externa funktionen för regelefterlevnad har Söderberg & Partners skapat en intern kvalitetskontroll som syftar till att säkerställa en effektiv kontroll av kvaliteten på verksamhetens leveranser. Den interna kvalitetskontrollen är en viktig del för att kunna arbeta med ständig förbättring av verksamheten.
Riskkontroll
Söderberg & Partners har en centralt inrättad funktion för riskhantering och riskkontroll som är oberoende i relation till verksamheten. Funktionen förser styrelse och ledning med information om företagets risker och analyser av utvecklingen av dessa samt föreslår i förekommande fall ändringar i styrdokument och processer. Genom att identifiera riskområden och vid behov komma med åtgärdsförslag hanterar och förbättrar Söderberg & Partners löpande sin risksituation.
Söderberg & Partners minimerar även sina operativa risker dels genom att upprätta och implementera erforderliga regler, instruktioner och riktlinjer för respektive del av verksamheten, dels genom att följa upp de kunskapskrav för ledning och anställda som uppställs i de författningar, föreskrifter och allmänna råd som reglerar verksamheten och dels genom att teckna ansvarsförsäkringar för verksamheten.
Internrevision
Internrevisionen, som är en oberoende granskningsfunktion direkt underställd styrelsen, utför riskbaserade och regelstyrda granskningar av såväl den operationella verksamheten som andra kontrollfunktioner (funktionen för riskhantering och funktionen för regelefterlevnad).
Certifiering enligt ISO 9001:2015 avser den försäkringsrådgivning inom pension som utförs av Söderberg & Partners Insurance Consulting AB (SPICAB)
*Enligt en kundundersökning 2021 via 3S