Söderberg & Partners har branschens nöjdaste kunder – för trettonde året i rad

4 nov. 2024
Den årliga undersökningen från Svensk Kvalitetsindex (SKI) visar på en försäkringsbransch som levererar en stabil kundnöjdhet, där trygghet, pålitlighet och kvalitet värderas högt. För trettonde året i rad toppar Söderberg & Partners listan på de mest nöjda företagskunderna bland försäkringsförmedlarna i Sverige.

SKI publicerade idag resultatet av sin årliga undersökning kring kundnöjdhet inom försäkringsbranschen. Undersökningen visar att Söderberg & Partners är den aktör som har de nöjdaste kunderna inom förmedlarbranschen – för trettonde året i rad. Bland försäkringsförmedlare är den genomsnittliga kundnöjdheten högre jämfört med genomsnittet hos enskilda försäkringsbolag.

-          Att vi haft de mest nöjda kunderna tretton år i rad är ett tydligt bevis på att engagemanget vi har för våra kunder ger resultat över tid. I år har vi dessutom tydligt ökat i kundnöjdhet, vilket är mycket glädjande. Vi har en strävan att vara drivande i att utveckla försäkringsbranschen till att bli än mer transparent och kundvänlig och har kommit långt i det arbetet. Genom ett nära samarbete med våra kunder kring deras pensionslösningar och försäkringsskydd får vi en förståelse för verksamheten och kan presentera ett erbjudande som är både kostnadseffektivt och anpassat för bolagets specifika behov, säger Anders Evenås, vd, Söderberg & Partners Insurance Consulting.

Trygghet och stabilitet premieras

Försäkringsbranschen överlag har en generellt bra kundnöjdhet vilket visat sig i mätningen i år liksom tidigare år.  Bland försäkringsförmedlarna är det stabila betyg även i år där stabilitet är något som värdesätts.  

-          Det handlar om att leverera en trygg och stabil produktmix som ger kunderna den balans de söker. Företag som kan erbjuda rätt täckning och värde utan att komplicera saker och ting uppskattas allra mest, säger Johan Parmler, VD för Svenskt Kvalitetsindex.

SKI har mätt kundnöjdhet inom försäkringsbranschen årligen sedan 1989.

Vid frågor, kontakta: