Support inom lönehantering
Har du frågor eller funderingar kring lönehantering? Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna inom detta område. Om du inte hittar ditt svar där, eller vill prata med oss så är du varmt välkommen att kontakta oss på det sätt som passar dig bäst.
Kontakta oss
Hör av dig
Vanliga frågor
Vid frågor om din lönespecifikation är du välkommen att vända dig direkt till Payroll. Payroll kontaktar du via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
Ett utlägg registerar du genom att logga in på Payroll. Sedan klickar du dig vidare till rapportering där du sedan klickar på utläggsersättning. När du kommit så långt kan du sedan välja vilket typ av utlägg du vill registera och du får sedan fylla i uppgifter om utlägget. Skulle du stöta på problem längs vägen är du välkommen att kontakta Payroll via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
Att du inte kan logga in kan bero på flera olika saker, bland annat tekniska problem och behörigheter. För att vi ska kunna hjälpa dig med detta rekommenderar vi dig att kontakta Payroll. Payroll kontaktar du via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
Om du upptäcker att något är fel i Payroll vad gäller uppgifter som tex semesterdagar eller flexsaldo är du varmt välkommen att kontakta Payroll. Detta gör du på bästa sätt genom att först logga in och sedan klicka på "kontakta oss" som du finner längst ner på sidan. Du kommer då till en nya sida där du kan skriva ett meddelande som då går direkt till Payroll.
Inloggningsuppgifter till Payroll får du i samband med att din arbetsgivare blir kund och ansluter sig till Payroll. Om du trots detta inte har fått inloggningsuppgifter är du varmt välkommen att kontakta Payroll för vidare hjälp. Payroll kontaktar du via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
Ett arbetsgivarintyg kan beställas genom att du loggar in i Payroll och skickar ett ärende. När du loggat in klickar du sedan på "Kontakta oss" längst ned på sidan, du kommer då till ett formulär där du skriver vad du behöver hjälp med. Det går även bra kontakta Payroll via telefon 077-011 00 55 eller e-post payroll@soderbergpartners.se.
Dina lönespecifikationer från tidigare år hittar du i inloggat läge i Payroll. När du loggat in ska du sedan klicka dig vidare till "Rapporter och Information" och "Lönebesked m.m". Sidan du då hamnar på har en filterfunktion där du kan välja vilket år du vill visa och på så vis ska du kunna hitta den lönespecifikation du söker.
Om du har ett nytt bankkonto kan du registera detta genom att logga in i Payroll. Du klickar dig sedan vidare till "Administration" och vidare till "Personuppgifter". På den sidan du då hamnar ser du ditt kontonummer vilket du kan radera och ersätta med det nya kontonumret.
För att registrera föräldraledighet behöver du först registrera ditt barn som anhörig till dig. Detta gör du genom att logga in i Payroll och sedan gå vidare till "Administration" och "Personuppgifter". Längre ned på sidan finns rubriken "Barn" där du sedan fyller i uppgifter om ditt barn. När du gjort detta kommer du att kunna registrera föräldraledigheten din tidrapport.