Support kring förmånsportalen
Har du frågor eller funderingar som rör förmånsportalen? Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna inom detta område. Om du inte hittar ditt svar där, eller vill prata med oss så är du varmt välkommen att kontakta oss på det sätt som passar dig bäst.
Kontakta oss
Hör av dig
Vanliga frågor
För att ansluta er som friskvårdsleverantör hos Benefits behöver ni kontakta Benefits. Detta gör ni antingen genom att ringa 060-740 24 95 eller maila benefits@soderbergpartners.se.
För att göra förändringar i till exempel priser eller utbud behöver ni kontakta Benefits. Detta gör ni antingen genom att ringa 060-740 24 95 eller maila benefits@soderbergpartners.se.
Om ni pausat er verksamhet och vill göra er icke bokningsbara behöver ni kontakta Benefits och meddela detta. Ni kontaktar Benefits kundsupport antingen genom att ringa 060-740 24 95 eller maila benefits@soderbergpartners.se. Tänk på att redan inbokade kunder behöver hanteras manuellt om dessa ska avbokas.
Om ni som företag vill ansluta er som kundföretag och där med kunna erbjuda era medarbetare att ta del av Benefits utbud behöver ni kontakta Benefits säljavdelning. Detta gör ni genom att skicka ett mail till: benefitssales@soderbergpartners.se. Det går även bra att fylla i detta formulär.
Du ser att en viss friskvårdsleverantör är ansluten till Benefits genom att söka efter friskvårdsleverantören i Benefits förmånsportal. För att kunna göra detta behöver du ha tillgång och inlogg till portalen vilket du får av din arbetsgivare.
Friskvårdsbidraget är en skattefri förmån och är därför personligt. Det är inte möjligt att överlåta sitt friskvårdsbidrag till varken en familjemedlem eller en vän.
Det är inte möjligt att använda friskvårdsbidraget som en betalningsmetod i Benetfitsshoppen.
Om ditt friskvårdsbidrag inte räcker för betalning av hela summan som varan eller tjänsten kostar betalar du resterande del direkt från din lön. Detta sker oftast vid nästkommande löneutbetalning men kan ibland behöva dras från en senare löneutbetalning. Detta beroende på när under månaden köpet utförs.
Om du har gjort ett köp utanför Benefits och vill uttyttja ditt friskvårsbidrag för detta registrerar du detta som ett utlägg i Benefits förmånsportal.
För att ändra din adress som står registrerad hos Benefits behöver du kontakta din arbetsgivare. Adressen i Benefits ändras då per automatik.
För att ångra en beställning som du gjort via Benefits, tex avboka en tid, skall detta göras så snart som möjligt. För avbokning behöver du kontakta Benefits som i sin tur sköter kontakten med friskvårdsleverantören. Benefits kontaktar du antingen genom att ringa 060-740 24 95 eller maila benefits@soderbergpartners.se.